Kjøpsbetingelser og personvernerklæring

Priser og betaling:

Priser oppgitt i nettbutikken er inkludert alle avgifter. Det er ingen minimumsgrense for å handle i nettbutikken.

Når du handler hos strikkjeloy.no blir betalingen behandlet av Stripe. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk. Betaling må være gjennomført før du kan laste ned oppskriften.

Porto og ekspedisjonsgebyr for garn og strikkepinner kommer i tillegg, og legges til før endelig betaling. Porto og ekspedisjonsgebyr er satt til 89,- kr. Dersom du bor i eller i nærheten av Moss, kan lokal henting avtales. Varer sendes kun til kunder i Norge.

Det gratis frakt for kjøp over 1000,- kr.

 

Partene

Selger er Strikk Jeløy AS, Helgerødgata 2A, 1515 Moss, strikkjeloy@outlook.com, org. nr 917 751 528, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Levering

Når du kjøper varer hos Strikk Jeløy, leveres disse pr ordinær post. Varene ekspederes daglig mandag til fredag. Strikk Jeløy AS er ikke ansvarlig for forsinkelser som oppstår hos Posten. 

Lokal henting kan avtales. Varene hentes da i butikken i åpningstiden.

«Min konto»

Ved å opprette bruker på strikkjeloy.no kan du der ha oversikt over alle dine tidligere kjøp.

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde hos strikkjeloy.no, er ansvarlig for betaling av de ytelser strikkjeloy.no leverer i henhold til gjeldende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra Strikk Jeløy AS sin side. For å handle på strikkjeloy.no må man være over 18 år. 

Angrerett

Du har 14 dager angrefrist på alle produkter kjøpt hos Strikk Jeløy. Angreretten bortfaller imidlertid ved påbegynt bruk av varer. Jfr. Angrerettloven § 22 om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted.

Ønsker du å benytte angreretten kan du sende en e-post til strikkjeloy@outlook.com innen 14 dager fra kjøpsdato.

Angrerettskjema finner du her: Angrerettsskjema

For å spare miljøet, ligger ikke angrettskjema i pakken du mottar ved kjøp av varer. Dette akseptere du ved å handle hos Strikk Jeløy AS. Angrerettskjema ligger online, og linken ligger i forrige avsnitt. Dette gjør at kun de som ønsker å returnere produkter trenger å skrive ut dette.

Eventuelle returkostnader bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Reklamasjon

Før feil meldes til Strikk Jeløy AS, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan vise til at produktet ikke fungerer slik strikkjeloy.no har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til Strikk Jeløy AS snarest slik at Strikk Jeløy AS kan iverksette nødvendige tiltak for å rette opp feilen. 

Skader under frakt

Varer blir sendt via Posten Norge. Skulle det være synlige brudd eller feil ved emballasjen er det viktig å ta med de skadede varen(e) i original emballasje for kontroll på postkontoret/post i butikk. Det MÅ fylles ut et skjema, som du får på posten for at vi skal kunne få erstattet varen(e). 

Send oss en e-post med opplysninger om skaden, vedlagt ordrenummer og foto av skaden. Er det en fraktskade så sender vi deg ev. en ny vare(r) kostnadsfritt, eller du får pengene tilbake dersom vi ikke kan levere samme vare. Det er trygt for deg og for oss!

I lovverket står det at det må gjøres «innen rimelig tid» og vi tillater oss å tolke det til at innen 5 virkedager fra pakken er mottatt er innenfor regelverket når det gjelder skader under frakt.

Salgspant/Betalingsvilkår

Strikk Jeløy AS har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jfr. pantelovens §3-14 flg. 

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Endring i vilkårene

Strikk Jeløy AS forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, som følge av endringer i lovgivningen. 

Personvernerklæring finer du her:

Personvernerklæring